دستورالعمل های دولت در حوزه فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، آخرین دستورالعملی که از سوی دولت تایید شد، مربوط به 5 سال اخیر است که صادرات فولاد را بر صادرات دیگرمحصولات ترجیح دادند. طبق قوانین تاکید شده از سوی دولت، بورس کالایی در بازار تداول پیدا کرد تا شرایطی مساعد در بازار فولاد برای عرضه و تقاضا فراهم شود و قیمت های معقولی برای محصولات فولادی، آهن و سایر محصولات دیگر تعیین گردد تا با قیمت مناسب در بازار فولاد ارائه شود.


کارشناسان صنعت فولاد در خصوص دستورالعمل های جدید ارزی دولت بیان نمودند: در اوایل سال 97 مصوبه ای ابلاغ شد که قرار بود مبنی بر آن قیمت گذاری محصولات فولادی در بازار بر مبنای دلار 4200 تومانی مشخص شود. متاسفانه پس از دستورالعمل های ارزی جدید دولت  توسط معاون رئیس جمهور نرخ دلار تغییر کرد و مصوبه ابلاغ شده برای قیمت معقول محصولات در بازار رسمی کالا لغو شد، لذا در هفته گذشته این مصوبه تغییر کرد و فقط کالاهایی شامل دریافت دلار 4200 تومان قرار گرفت که جزء محصولات ضروری و اساسی به شمار می رفت  و سایر کالاهای دیگر همانند، محصولات فولادی، پتروشیمی جزء  بازار ارز ثانویه بشمار رفتند.


بسیاری از کارشناسان صنعت فولاد بر این نگرش هستند که در چند ماه گذشته  با افزایش نرخ دلار  بسیاری از قشر جامعه  برای خرید دلار حریص تر شده اند. چرا که از یک سو کاهش سود بانکی  موجب شده که بسیاری از اقشار جامعه کسری سرمایه های خود را  در بازار ارز جبران کنند و از سوی دیگر  عدم اعتماد بسیاری از اقشار جامعه به بانک‌ها و موسسات مالی موجب شده است  تا حجم گسترده ای  از نقدینگی را وارد بازار ارز کنند. این امر نشان می دهد زمانی که عرضه ثابت باشد  تقاضا در بازار ارز افزایش می یابد به طوریکه  موجب می شود قیمت های نامتعارف در محصولات فولادی و سایر محصولات دیگر... ادامه دار باشد. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: